reklama

Babičky a ich núkanie

Nechceš ešte? Každý pozná túto otázku, pri jedení u babky, však? Úvaha o tom, ako tažké, ale aj poučné je niekedy obyčajné konzumovanie u našich babiek. Zasmej sa a tak...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
...ľúbime vás, babky...
...ľúbime vás, babky... 

Poznáte vetu tohto typu, ktorú vám opakovane prednáša vaša babička pri návšteve v Nižnej Vyšnej, alebo mamička pri nejakej príležitosti. Takže poviem celý postup, sedím ja a celá moja rodina pri stole u babičky. Babka donesie polievku a povie:"môžte si nabrať", tak si naberiem normálnu porciu dajme tomu paradajkovej polievky. Dojem a keďže viem, že babka okamžite pribehne s pripomienkou:"daj si ešte", tak si preventívne dám hneď druhú várku, ešte predtým, aby som nemusel počuť to známe"daj si ešte". Takže pekne papám druhý tanier polievky a jedným očkom pozerám na babku, čo sa v nej deje. Šípim, že ma čaká tretia porcia polievky, ale vyskúšam poďakovať a poviem po druhej várke:"ďakujem, bolo to dobré" Babka nechápavo pozrie na mňa a povie:"Daj si ešte, čo ti nechutilo?" Ja poviem:"bolo to výborné babka a pokúsim sa odviesť pozornosť otázkou:"a čo dobré máme ako druhý chod?" Dúfam, že babka za nado mnou zmiluje a povie:"dnes máme kurča s ryžou a jahodový kompót". Babka privolila a odnáša polievkovú misu zo stola. Padá mi kameň zo srdca, ale viem, že toto bol len úvod, hlavná časť núkania prichádza pri druhom jedle. V duchu si už pripravujem rôzne výhovorky na to, keď mi bude babka nakladať štvrtú size porciu druhého jedla a piatu už naozaj nezvládnem. Takže prichádza domáca a ukladá všetky tie chutné jedlá na stôl. Prvé sústa kurčiatka putujú do môjho brucha, ryža sa teší spolu s jahodami a spôsobujú veľkú radosť mojim chuťovým pohárikom. Zapíjam to mojom obľúbenou sladkou vodičkou. Dojedám prvú porciu a automaticky sa pripravujem na druhú, boj prichádza až pri tretej porcii, podotýkam. Prvá porcia bola samozrejme menšia, lebo viem, že ma čo to ešte čaká. Takže nakladám si druhú porciu, tiež menšiu, lebo je veľká pravdepodobnosť, že budem musieť ešte ďalej pokračovať. Práve konzumujem druhú várku jedla, ale priznávam, že moje emócie začínajú byť napäté vediac, že o tri minúty nastane prvý tvrdší stret medzi mojim žalúdkom, ktorý bude plný a babkinou neoblomnou túžbou ma z lásky-ako svoje vnúča nakŕmiť dosýta. Čas je tu. Dojedám a hovorím:"ďakujem za výborné jedlo babka." Babka prichádza a povie svoje obligátne:"daj si ešte, čo Ti nechutilo?" Poviem:"babka, ďakujem bolo to dobré, mám dosť." Babka nato:"daj si ešte máme dosť, dorobím ešte keď bude treba“, ale povie to tak, aby som nemal inú voľbu a keďže nechcem vybuchnúť, tak sa podvolím. Začínam jesť tretiu porciu a moje brucho sa začína podobať bruchu ženy v ôsmom mesiaci. Pozriem na babku ona:“málo si zjedol, daj si ešte“ Tlak je veľký, opäť som sa podvolil, hovorím:"Mám už vážne dosť" a čakám na ďaľšie inštrukcie. Nastalo trošku ticho. Je dobojované? Babka otvára ústa a povie:"a čo kompótik?“ Fúha, ale som si vydýchol, ona mi nenúka piatu porciu, čo sa stalo, kde nastal problém? Som šťastný, aj keď som už skoro pukol ako balón z Popradských trhov, ktorý hneď ako kúpime deťom praskne. Dojedám kompótik, v ďiaľke ešte počujem-daj si ešte kompótik, ale to už ani neregistrujem, lebo viem, že boj je ukončený:)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

P.S. Ďakujem babkám a mamkám za starostlivosť a za trénovanie našej trpezlivosti a charakteru.

Michal Fáber

Michal Fáber

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som Michal, žijem v Poprade spolu s rodinkou. Som človek, ktorý skúma život, snaží sa meniť spoločnosť k lepšiemu. Mám rád šport a kvalitné knihy. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu